The great ocean road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van rj en linda - WaarBenJij.nu The great ocean road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van rj en linda - WaarBenJij.nu

The great ocean road

Blijf op de hoogte en volg rj en linda

09 November 2015 | Australië, Adelaide

Vrijdagochtend zijn we weer naar het vliegveld gegaan, weg van de hitte en de vliegen, opweg naar Adelaide. Nadat we de koffers hadden afgegeven en we rustig aan de koffie zaten, werd omgeroepen dat het hele vliegveld ontuimd moest worden. De controle systemen van de handbagage bleek niet te werken waardoor iedereen die op het vliegveld aanwezig was terug moest naar de hal en overnieuw door de controle heen moest. Een uur later dan gepland konden we dan alsnog vertrekken.

Op vrijdagavond blijkt Adelaide een erg leuke stad te zijn, er is vollop keuze uit restaurantjes, en de wijn barren zitten vol. Hier hebben wij dus ook maar eens geproefd hoe lekker de Australische wijnen zijn;)

De volgende dag hebben we de hele dag gereden naar Warmanbool. Daar is het begin van the Great ocean road. We wisten alleen niet of dit een gezellige stad was om de zaterdagavond door te brengen. Maar omdat Dieke wel eens heeft gezegd: Als je een stad niet kent kun je het beste naar de Irish pud, daar is het altijd overal ter wereld leuk. Dit hebben we dus gedaan, en het was inderdaad een erg geslaagde avond. Er was een live band en de kroeg was vol met toeristen en stamgasten die zelfs hun eigen glas hebben, waarop staat hoeveel glazen Guinness ze al op hebben. (Bernie 4100 glazen)

De dag erna the great ocean road gereden, en dat is echt een hele mooie route! Een groot gedeelte van de route rij je over de heuvels langs de oceaan waardoor je een prachtig uitzicht hebt. Het eind van de route is Torquay een surf paradijs omdat je hier hele goede golven hebt. De middag zijn we naar het strand gegaan om vooral naar het gestunt van de vele surfers te kijken. Dus geen mooie acties, maar wel erg grappig om te zien ;)

• 13 November 2015 - 20:35

Gerrie :

Het is bijna voorbij wij wensen jullie een fijne terugreis