Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van rj en linda - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van rj en linda - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Blijf op de hoogte en volg rj en linda

29 Oktober 2015 | Australië, Port Douglas

Vanuit mission beach hebben we de route door het binnenland genomen om naar Port Douglas te gaan.
Onderweg kwamen we door het regenwoud heen waar een aboritional gemeenschap een nationaal park onderhoud. Hier hebben we een tussenstop gemaakt omdat je hier, vanuit een uitkijktoren een super mooi uitzicht had.

Daarna hebben we een waterval route gereden met echt mooie watervallen! Daarna kwamen we aan in Port Douglas waar we toch weer een backpackers hostel hebben genomen, nadat we deze wel eerst hebben geinspecteerd. Gelukkig is deze een stuk mooier en schoner dan in Noosa. We hadden in eerste instantie maar voor twee nachten geboekt, maar er is hier zoveel te doen en in het centrum zijn allemaal leuke kroegjes en restaurants dat we uiteindelijk vier nachten hier blijven. Gisteren zijn we naar Daintree gereden daar is het oudste regenwoud van de wereld en wederom de kans om krokedillen in het wild te zien! Daar aangekomen maar gelijk twee tripjes geboekt 1 over de rivier in het regenwoud en 1 over de rivier in de mangroven. We waren al in het regenwoud en de eerste afvaart van die dag zou over tien minuten gaan dus dat kwam perfect uit. Bij de boot aangekomen bleken wij de enige vroege vogels te zijn waardoor we een prive cruise hadden. Hierdoor konden we extra ver de rivier op, maar helaas waren de krokodillen ook geen vroege vogels want ze waren nergens te zien.

Daarna de veerpont genomen naar Cape tribulation zodat we eind van de middag de andere trip konden doen, want dan is het eb, dus meer kans om krokodillen te zien. De weg door het regenwoud was wederom super mooi en het uitzicht over het regenwoud dat eindigt in de zee was echt super! Daarna weer terug de veerpont op voor de volgende krokodillen toch. Eenmaal op de pont bleek na een harde knal en twee auto's vol met olie dat de pont voorlopig nog niet naar de overkant zou gaan. Of zoals de informatie luidde: it's going to take at least an hour. En een uur later: just another hour, or so. Maar na twee uur konden we dan toch verder. Helaas wel te laat voor de krokodillen trip, maar gelukkig konden we die een andere dag nogmaals doen.

Vandaag zijn we na de ochtend aan het strand gelegen te hebben, als nog de twee trip gaan maken met dit keer meer geluk! Een grote krokodil, een kleine en tot slot een twee jaar oude krokodil die een slang probeerd te pakken! Dus zeker niet voor niks terug gereden :D

Vanavond gaan we uiteten in een restaurant dat in het regenwoud zit, oftewel hoog tegen een berg tussen de bomen ( en tropische insecten) maar met insecten spray;) we zijn benieuwd het zag er in ieder geval erg mooi uit!