Hippies in Mission beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van rj en linda - WaarBenJij.nu Hippies in Mission beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van rj en linda - WaarBenJij.nu

Hippies in Mission beach

Blijf op de hoogte en volg rj en linda

26 Oktober 2015 | Australië, Mission Beach

Nadat we de lunch op hadden in Arlie beach, hebben we onze auto weer opgehaald en zijn we vertrokken naar Mission beach. Onderweg veranderde het landschap van dor, verlaten en af en toe een bosbrand door de droogte. Naar een mooi groen heuvelachtig regenwoud landschap. Ook de waarschuwings borden veranderen van pas op kanagaroes naar pas op voor Cassawarries (soort tropisch kleurijkbeest dat alleen hier en in Papoea in het wild leeft)
Deze rit duurde zes uur dus we waren net voor het donker op onze plaats van bestemming, waar ook een motel snel gevonden was. Daarna zijn we het kleine maar gezellige centrum ingegaan. In dit plaatsje is het alsof de backpakkers zijn blijven hangen en de hippie tijd nog in volle glorie aanwezig is, maar daardoor wel erg leuk.

De volgende dag was bedoeld om de was te doen, dus op na de wasserette, hier aangekomen stond ook een hippie zijn was te doen. Hij alle tijd want was in tien jaar heel Australië aan het doorrijden met zijn bus. Een volledig was programma duurt hier slecht 30 minuten dus we konden in de tussentijd ook niet veel anders dan wachten, en daar maakte deze hippie dan ook maar meteen gebruik van om een gesprek aan te knopen met ons. Nouja vooral met Robert-jan want ik heb gedaan of dat ik hem niet verstond en me verdiept in een Australisch roddelblad. Gelukkig deelde de hippie en Robert-jan de zelfde interesse: krokodillen vinden in het wild.

Nadat de was klaar was en de hippie alles had opgeschreven over de beste vind plaatsen zijn we een wandelroute gaan lopen, omdat dit een mooie route zou zijn en we toch niet konden zwemmen in de zee vanwege de kans op giftige kwallen. De route was inderdaad mooi door het regenwoud en het strand heen.
We konden alleen niet meer de zelfde weg terug want dan zou het weer vloed zijn en de rivier waar we doorheen moesten vol water en mogelijk krokodillen zou zijn. Aangezien ik die niet wilde zien en we graag nog meer van Australië wilde zien, zijn we met een soort van buurtbus teruggegaan. Deze bus rijd langs alle plaatsjes en aangezien de ritprijs voor de hele route was, er airco was, en de chauffeur graag alles wilde vertelde over mission beach zijn we maar blijven zitten. Dus nu weten we alle ins en outs van Mission beach en dat de chauffeur vanavond pizza eet en zijn zoon elke dag harp speelt bij het ontbijt ;)

• 26 Oktober 2015 - 12:02

Marijke:

Dat is nog al een fijn ontbijt, zo kijgen wij het niet.
    Groetjes

• 27 Oktober 2015 - 22:46

Marije :

Leuk jullie avonturen te lezen! En mooie foto's ook!
    Jullie vermaken je daar wel. ;)